گزارش
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

کد حرکت متن دنبال موس

آمار وب سایت

خانواده های ایرانی  بر اساس یک سنت دیرینه  با حضور در مناطق سرسبز و پارک ها ی شهری و روستایی، روز طبیعت را گرامی داشتند.

شاهد این بودیم که خانواده ها از نخستین ساعات صبح ديروز با آماده کردن وسایل مورد نیازاز قبیل خوردنی ها و تفریحی  خود را به مناطق سرسبز سطح  شهرستان رساندند تا یک روز بیادماندنی را در کنار خانواده خود تجربه کنند.

اوج حضور خانواده ها و مسافرین زمانی مشخص بود که سطح شهرستان غرق در سکوت شده بود و از تردد خودروها به آن صورتی که موجب شلوغی مسیر شود خبری نبود.

همه خانواده ها  سبزه و ماهی های خود را که نشان طراوت و سرزندگی بود برای رها کردن در طبیعت  با خود به همراه می بردند تا بار دیگر با طبیعت آشتی دوباره ای کنند در این میان ذوق و شوق کودکان بیشتر به چشم می خورد.

در میان حضور خانواده ها در دامان طبیعت عده ای به بازی های ورزشی مشغول و بعضی نیز از گیاهان دارویی موجود می چیدند تا به منزل خود ببرند.

با توجه داشته باشیم که حضور در طبیعت ، استفاده از هوای پاکیزه و نعمت سلامتی باید تدبر در نشانه ها و آیات خداوند متعال را در همه ما بیشتر کند تا به علت خلقت جهان هستی پی ببریم زیرا مشاهده طبیعت روح انسان را بعد از تعطیلات چند روزه لطیف کرده و آماده  برای شروعی دوباره می کند.

بعضی از مردم بر اساس باورهای خود این روز را نحس می دانند و سیزده بدر خود را به خارج شدن از منزل می دانند تا با رفتن به دامان طبیعت نحس بودن این روز را از بین ببرند؛ اما این طرز فکر برای این افراد اشتباه می باشد زیرا هیچ سند و روایتی در دین مبین اسلام مبنی بر نحس بودن این روز وجود ندارد در این راستا وظیفه ما این است که این افراد را آگاه سازی کنیم.

حضور در طبیعت باعث می شود ضمن اینکه  خانواده ها در کنار هم جمع شوند صله ارحام نیز انجام دهند ضمنا سبب آن می شود که برای لبان سالمندان و پیران  لبخند شوق و نشاط  نیز جاری سازند.

بیشترین  مناطقی که در سطح  شهرستان آوج مورد استقبال مسافرین قرار گرفت شامل چشمه علی در روستای ارتش آباد، آبشار شاه دره آوج ، دریاچه دریابک در روستای پرسبانج ، سد  خاکی آوج ، طبیعت خرقان شرق و غرب بود.


آوج نگین سرسبز کوهستان

:: برچسب‌ها: آبشار شاه دره آوج , دریاچه دریابک در روستای پرسبانج , سد خاکی آوج , طبیعت خرقان شرق و غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 665
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : آوج نيوز
ت : چهار شنبه 14 فروردين 1392
.
مطالب مرتبط با این پست

صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی